Харесайте фейсбук страницата РУМЪНСКИ ФУТБОЛ. Така ще се информирате на всеки час какво се случва на север от Дунав. @ Това е един уникален проект, който се прави за вас!

вторник, 11 февруари 2014 г.

Съдия Ченалова, която пусна на свобода убиеца от "Соло", проговори пред мен

Съдия Румяна Ченалова
След като осъденият за двойното убийство пред клуб "Соло" Илиян Тодоров е в неизвестност, а Върховният касационен съд (ВКС) му определи доживотна присъда, съдия Румяна Ченалова стана най-критикуваната личност. Именно тя с решение на Софийски градски съд оправда младежа от Перник и го пусна на свобода.
Съдия Румяна Ченалова говори за първи път пред медиите по горещия казус. Ето какво каза съдийката пред ПИК.

Интервю на Милан Николов

- Сидия Ченалова, напоследък понесохте много критики, че убиецът от "Соло" бе освободен от Вас и избяга преди ВКС да му даде доживотна присъда? Чувствате ли се виновна?

- Не бих искала да коментирам това, в което ме обвиняват. Получавам наистина много нападки напоследък, но мога да ви уверя, че нещата, с които ме атакуват, не отговарят на истината. Съвестта ми е чиста.

- Бащата твърди, че едва ли не сте участвала в престъпна група, която е помогнала на убиеца да избяга?
- Да, всеки може да си позволи да говори нещата, които смята, че са правилни. Аз не искам да взимам отношение по това. Такива обстоятелства няма.

- И сега ли смятате, че сте постъпили правилно, като оправдахте Илиян и го пуснахте на свобода?
- Да

- Очаквате ли някакви дисциплинарни наказания, защото той избяга?
- Не бих могла да кажа. Ако постъпи сигнал срещу мен, Висшият съдебен съвет (ВСС) ще трябва да направи проверка. Това, за което говорят близките на пострадалите, това не е дисциплинарно нарушение. Те твърдят, че аз съм извършила престъпление. Това е доста по-сериозно. Нека да го докажат, аз съм готова да ме проверяват. Всяко нещо, което се твърди, подлежи на доказване, а ако смятат, че това е така, нека сезират компетентните органи. Аз съм категорична, че не съм имала връзки със семейството на Тодоров, представяте ли си вие съдия да общува с близките на подсъдим? Не бих го направила никога. Тези хора съм ги виждала само в съдебната зала.

- За Вас невинен ли е този човек, дори след решението на ВКС? Как го чувствате?
- Не искам да коментирам решението на върховния съд, защото уважавам мнението на колегите. Знаете, в апелативния съд са се назначавали вероятно други експертизи, може там да е настъпила някаква промяна във фактите. Не бих коментирала тяхното решение.

Няма коментари:

Публикуване на коментар