Харесайте фейсбук страницата РУМЪНСКИ ФУТБОЛ. Така ще се информирате на всеки час какво се случва на север от Дунав. @ Това е един уникален проект, който се прави за вас!

вторник, 11 февруари 2014 г.

Малена Филипова: Браво на Цацаров, че махна агентите от ключовите постове в прокуратурата

Малена Филипова
Потърсихме бившата шефка на Инспектората към Върховна касационна прокуратура Малена Филипова, за да разберем дали е приключила дисциплинарната проверка срещу нея.

Милан Николов

- Здравейте прокурор Филипова. Как протича проверката срещу вас и има ли вече решение?
- Не, за съжаление още няма решение, но очаквам съвсем скоро да се произнесат. Нещата се бавят по две причини.
Първата е, че бяха празници, а втората е, че аз изисках много неща да се проверят, за да се стигне до истината. Това забави нещата. Сега те трябва да се запознаят с работата ми за 4 години, всичките мои преписки.

- Бихте ли се върнала на шефски пост в прокуратурата, ако проверката установи, че сте работили професионално?

- Аз си работя и сега в прокуратурата. Не искам да се връщам като шеф на инспекторите. Ако това се случи, за мен ще е най-тежкото наказание. Мисля, че съм добро ниво юрист и сега се занимавам с чисто правна работа, което ми доставя и удоволствие.

- Работят ли компетентните органи по разкриването на авторите на заплахата, за която споделихте преди време пред медиите?

- Не, не работят, защото както си спомняте аз още тогава сметнах, че няма смисъл да подавам сигнал. След време ще стане ясно. Не смея да се изказвам по тази тема, защото човек не трябва да настъпва дявола за опашката.

- Все пак много важни документи са минали през Вас, вероятно много хора се страхуват от личността Ви?
- Да, така е. За тяхно нещастие въпреки болежките ми със сърцето и проблемите с очите, които имам, паметта ми работи без отказано. Още навремето когато нещо се губеше всички секретарки ме питаха мен дали помня. За нещастие помня всичко. Такова беше и изискването на главните прокурори. В момента, в който ми звъннеха за някоя преписка да питат какво се е случило по нея, аз веднага им казвах всичко на памет.

- Как определяте нападките срещу Вас?
- Не искам да коментирам. Най-положителното, което се случи, е че поне агентите не са вече на ръководни длъжности в прокуратурата. Доброто решение на ръководството е, че извади агентите на ДС от прокуратурата.
- Как ще коментирате преместването на вашия колега Роман Василев в Апелативната специализирана прокуратура?
- Вероятно той сам е поискал това да се случи. Той пишеше дисертация за по-добро образование, възможно е, да е поискал малко почивка и спокойствие. Да си шеф не е най-доброто нещо, което може да ти се случи в системата на прокуратурата. Винаги съм го твърдяла. Заради това Ви казах преди малко, че това би било наказание за мен, да ръководя в тази институция.
Като знам по какво напрежение години наред е подложен, може би най-добре ще е да си отдъхне малко. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар